varför tränar jag?

Fick en fråga om varför jag tränar. Så tänkte ta och svara på den! I frågan stog det dessutom att jag inte var tjock. Så bara för det behöver jag inte träna? Nejnejnej och åter igen nej. Bara för att man tränar behöver inte det betyda att man vill gå ner i vikt. Det är olika från person till person. Vissa vill få bättre kondition, bygga på muskler och få en sundare kropp. Jag vill bygga på mera muskler och få bättre kondition. Och det får man ju inte av att man sitter ner och gör ingenting. Istället klagar folk på att ens kropp börjar se otränad ut. Men gör någonting åt saken då. Det blir inte heller bättre för att sluta äta godis och börja äta frukt. Gå ut och spring istället om du inte har ett gymkort eller tillgång till ett gym. Då tränar man hela kroppen + får bättre kondition. Sen är det även inte så svårt att hitta lite övningar man lätt kan göra hemma. Hallåå google finns ju? Så svaret på frågan är att jag vill inte GÅ NER I VIKT jag vill bygga på muskler och få en fastare kropp. Jag har aldrig vart speciellt nöjd med min kropp. Men jag har lärt mig att gilla den mer och mer, men det betyder inte att den inte kan bli bättre? Man mår dessutom mycket bättre om man tränar och det är sååå härligt efteråt. Helt ärligt är det bland den bästa känslan som finns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0